5 Aralık 2015 Cumartesi

Iain Banks - Eşekarısı Fabrikası



Merhabalar :)

Kısa bir aradan sonra şimdiye kadar okuduğum en ilginç, en gotik ve en karanlık kitap olan "Eşekarısı Fabrikası" ile sizlerleyim :) Yine kendimi kitapçılara attığım bir gün ismi ve kapağı ilgimi çekmişti. Hakkında araştırma yapınca aslında çok bilinen ünlü bir kitap olduğunu ve yeniden baskı yaptığını öğrendim. Konusu da ilginç gelince aldım, okudum. Şimdi de sizlerle düşüncelerim paylaşacağım fakat bu kitabı anlatmak gerçekten çok zor olacak çünkü alışkın olduğum bir tarz değil. Konumuz şu şekilde:

"Yüzyılın en iyi 100 romanından biri."
-The Independent

"Blyth'ı öldürdükten iki yıl sonra küçük kardeşim Paul'ü öldürdüm, ama Blyth'ın ölümü ile karşılaştırınca daha mühim, daha farklı sebeplerim vardı. Bir yıl sonra da birdenbire gelen bir istekle aynı şeyi Esmerelda için yaptım.

Şu ana kadarki skorum, üç. Yıllardır kimseyi öldürmedim, böyle bir niyetim de yok. Öyle bir dönem geldi ve geçti."

Sadece 16 yaşında olan Frank'in olağanüstü özel, aykırı dünyasına - kaldırabilecekseniz eğer - adım atın. 

Frank 16 yaşında. Garip biri. Aslına bakarsanız obsesif ve psikopat. Kendine yarattığı dünyada yaşamayı ve ona hükmetmeyi seven biri. Annesi küçükken onu terk ettiğinden babası ile yaşıyor. Bir de abisi Eric var. Kardeşleri arasında en sevdiği o ve kitap boyunca da olaylar Eric ve Frank çevresinde dönüyor. Eric yaşadığı bir olay sonucu deliriyor, hastaneye kapatılıyor fakat hastaneden kaçıyor ve sık sık Frank ile iletişime geçmeye çalışıyor. Frank bir yandan abisinin döneceği günü beklerken bir yandan da fabrikasındaki eşekarılarının fısıltılarını dinliyor.

Konu anlatımı tam olmadı gibi ama bu defalık idare edin lütfen :) Konumuz görüldüğü üzere ilginç, romandaki karakterler de doğru orantılı olarak bir o kadar ilginç. Olaylar Frank'in ağzından anlatılıyor. Bu onun psikolojisini anlamamız açısından güzel olmuş ki psikolojiye ilgi duyduğum için kitap boyunca Frank'in psikolojisi hakkında çözümlemeler yapmaya çalıştım :) 

Eşekarısı Fabrikası, bir solukta okunabilecek kitaplardan değil. Biraz sindirerek okumak gerekiyor bence. Ben sınav haftasında olmam dolayısıyla istemsiz olarak zamana yaymak zorunda kaldım fakat şimdi düşünüyorum da hızlı bir şekilde okusam bir tat alamazdım sanırım :)

Sonuç olarak kitap ilgi çekici ve farklı. Hep aynı tarz romanlardan sıkıldım, değişiklik olsun diyorsanız tavsiye edebilirim.

Keyifli okumalar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder