26 Kasım 2015 Perşembe

Amy Engel - Kurucunun Kızı



Herkese merhaba :)

"Kurucunun Kızı" raflarda çok sık gördüğüm ve merak ettiğim kitaplardan biriydi. D&R'da indirimde olduğunu görünce daha fazla merakıma karşı koyamadım ve aldım. Okuduktan sonra aklımda beliren ilk düşünce "Hemen ikinci kitabı almalıyım!" oldu. Kitap hakkındaki yorumlarıma geçmeden önce konuya göz atalım:


"Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı. 

Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. 

Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım…"

Tanıtım yazısı içeriği net ve yeterli bir şekilde açıkladığından ipucu vermemek adına ekleme yapmayacağım :) Kitabımız "distopya" olarak nitelendirilen kitaplardan. Yaş grubu olarak genelde genç kesime hitap edeceğini düşünüyorum ki bu açıdan da "gençlik romanı" kategorisine koyabiliriz kendisini. Kitap, kalın gözükse de aslında sadece 267 sayfa. Biraz zorlasanız bir günde okunabilecek türden kitaplardan, bunda dilinin oldukça sade ve akıcı olmasının da etkisi var.

Konu olarak çok çarpıcı bir konuya sahip değil. Hatta oldukça sıradan diyebiliriz fakat karakterlerin çok iyi yansıtılmasından kaynaklı bir çekiciliğe sahip :) Özellikle Bishop beni lise yıllarıma döndürecek güçte bir karakter olmuş diyebilirim. En son twilight serisinde Edward Cullen için hayranlık beslemiştim :D Kitabın sonu, ikinci kitap için açık kapı bırakacak şekilde bitmiş.  Eğer "Kurucunun Kızı"nı ikinci kitap çıkmadan okumuş olsaydım, kitabın böyle merakta bırakacak şekilde bitmesine sinir olurdum sanırım. Neyseki ikinci kitap olan "Devrimin Kızı" çıktı. Okumak için beklemeyecek olmaktan dolayı çok mutluyum :)

Her ne kadar çok özgün bir konuya ve güçlü bir olay örgüsüne sahip olmasa da keyifle okuduğum bir kitap oldu. Distopik romanları ve hafif, akıcı bir yazım tarzını seviyor; kitap okurken kafa dağıtmak istiyorsanız bu kitap  tam size göre :) 

Keyifli okumalar

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder