9 Aralık 2015 Çarşamba

Amy Harmon - Tersyüz



Güneşli ve güzel bir kış gününden hepinize merhaba :)

"Tersyüz" bu sene okuduğum en iyi aşk/gençlik romanıydı sanırım. Dün bitirmeme rağmen hala karakterlerle berabermişim gibi hissediyorum. Klişe bir aşk romanı olduğunu düşünüp beklentisiz başlamıştım fakat kendimi sıcacık bir romanı okurken buldum :)

"Ambrose Young okulun en çekici çocuğu ve kasabanın yıldız güreşçisiydi. Uzun boylu ve yapılı bir vücudu, omuzlarına değen saçları ve yakıcı gözleriyle aşk romanlarının kapaklarını süsleyebilecek kadar yakışıklıydı. Fern Taylor bunun farkındaydı ve Ambrose Young’a âşıktı. Belki de bu kadar yakışıklı olduğu için Fern asla onunla birlikte olabileceğini düşünmemişti. Ta ki her şey tersyüz olana ve Ambrose'un eski yakışıklılığından eser kalmayana kadar… Tersyüz, beş genç adamın küçük bir kasabadan kalkıp savaşa gidişinin ve içlerinden sadece birinin geri dönüşünün hikâyesi... Hayatı, benliği, güzelliği kaybetmenin hikayesi... Bir kızın, yıkılmış bir çocuğa ve yaralı bir savaşçının, sıradan bir kıza olan aşkının hikâyesi... Kalp kırıklığının üstesinden gelen bir arkadaşlığın ve bilinen kalıpların dışına çıkan bir kahramanın hikayesi... Tersyüz, hepimizin içinde biraz iyiliğin biraz da kötülüğün olduğunu keşfettiğimiz modern çağın Güzel ve Çirkin’i..."

Aslında tanıtım yazısına baktığımızda aşk kitaplarının temel ünsurlarını görüyoruz: çirkin kız yakışıklı oğlan, dram içerikli olaylar... Ki başlarda kitabımız oldukça sıradan başlıyor. Ufak tefek çelimsiz Fern, lisenin en yakışıklı ve başarılı çocuğu Ambrose'ye aşık oluyor. Doğal olarak aşkına karşılık bulamıyor. Üstelik Fern'in en yakın arkadaşı Rita, Ambrose ile birlikte olmaya başlıyor. Bir süre sonra Fern, Rita yerine Ambrose'ye mektuplar yazmaya başlıyor ve foyası meydana çıkıyor. Ambrose olanları öğrendiğinde bir hayli sinirlenip Fern ile arasındaki mesafeyi biraz daha açıyor. Ambrose liseden mezun olunca askere gidiyor fakat hayatı bir anda tersyüz oluyor. Askerdeyken yaşanan bir patlama esnasında arkadaşlarını ve yüzünün güzelliğini kaybediyor. Fakat Fern, Ambrose'den vazgeçmiyor ve onun kalbini kazanmak için çabalamaya başlıyor

Konudan bahsederken birazcık ipucu verdim sanırım ama başka nasıl anlatabilirdim bilmiyorum :) Kitaptaki karakterler oldukça iyi ve gerçekçi yaratılmış, bu bir romanın sürükleyici olmasında önemli bir etken bence ve bu konuda tam puanı hak ediyor. Olay örgüsü de kimi zaman sıradanlaşsa da genel olarak oldukça keyifliydi.

Kitapta en sevdiğim karakter Fern'in kuzeni Bailey oldu. Kas distrofisi hastası olmasına rağmen hayata umutla bakan, neşe dolu, temiz kalpli bir karakter Bailey. Her insanın sahip olmak isteyeceği bir dost :)

Sonuç olarak aşk kitaplarına mesafeli olan biri olarak "Tersyüz"ü beğendim. Çok orjinal bir konusu yok belki ama çok samimi ve güzel bir anlatımı var. Tavsiye ediyorum.

Keyifli okumalar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder