27 Aralık 2015 Pazar

Sebastian Fitzek - Kıymık



Merhaba :)

2015'i geride bırakmaya yaklaştığımız şu günlerde sınavlarımın da olmaması sebebiyle kitap okumaya daha çok zaman ayırabiliyorum ve bu benim için oldukça mutluluk verici :) 

Daha önce Sebastian Fitzek'in "Terapi" isimli romanını okumuş ve blogumda yorumlamıştım ("2015'te en beğendiğim kitaplar" isimli bir post hazırlayacağım haftaya. Kendisi psikolojik gerilim alanında en beğendiğim roman oldu şimdiden ipucu vermiş olayım) Terapi romanını çok beğenince yazarın Türkçeye çevrilmiş diğer kitabı olan "Kıymık"ı aldım. Fakat araya çok fazla kitap girdi ve okumayı sürekli erteledim. Ta ki bu haftasonuna kadar :)  Konumuz şu şekilde:

Marc Lucas hamile eşini trafik kazasında kaybetmiştir ve bu kazadan kendini sorumlu tutmaktadır. Bir gün bir dergide hafıza silinmesiyle ilgili bir ilan görür ve başvuruda bulunur. Kliniğe gidip gerekli evrakları doldurduktan sonra klinikten çıkar ve hayatının alt üst olduğunu fark eder. Kendini delilik ve gerçekliğin sınırlarında dolanan bir oyunun içinde bulur. 

Kitap, okuyucunun merakını uyandıracak güçlü bir içeriğe sahip. Olaylar geliştikçe aşırı meraklanıp kitabı elimden bırakamadım. Sonunu okuyup olaylar açıklığa kavuşunca ise biraz hayal kırıklığına uğradım. Sen gel soluksuz okunacak bir roman yaz sonunu da böyle yap, olacak iş mi Sebastian Fitzek? Biraz saçma buldum ne yazık ki.

Yine de sonu haricinde psikolojik gerilim türü açısından tatmin edici bir kitaptı. Her sayfada gittikçe artan tempo ve "acaba nolacak" merakı benim için kitabı başarılı kıldı. Ama bu hala göz bebeğimin "Terapi" olduğu gerçeğini değiştirmiyor :D 

Keyifli okumalar :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder