20 Kasım 2015 Cuma

Gilly Macmillan - Dokuz gün



Merhaba! :)

Son dönemde çok isteyerek ve beğenerek aldığım kitaplar tam anlamıyla iştahımı kabarttı. Sınav döneminde olmama rağmen vakit yaratıp okuyorum, hele bir de sürükleyici bir kitapsa elden bırakması zor oluyor :) Son okuduğum kitap "Dokuz Gün" de tam olarak yukarıda saydığım etkileri yarattı :)

Rachel, kocası John'dan boşanmış bekar bir annedir. Boşanmadan sonra 8 yaşındaki oğlu Ben ile yeni bir hayata başlarlar. Bir gün beraber yürüyüşe çıkarlar. Ben, parka önden gitmek ister, Rachel bir süre kararsız kalır fakat sonunda izin verir. 1-2 dakika sonra parka varıp Ben'i göremediğinde korkmaya başlar. Ben'in oyun oynadığını sanıp ortaya çıkmasını söyler ama hiçbir cevap alamaz. Rachel o an gerçeğin farkına varır: Oğlu Ben kaybolmuştur.

Kitap 2 ana karakter ağzından anlatılıyor. Biri Rachel, diğeri ise bu vakadan sorumlu dedektif Jim. Dedektif Jim'in bölümlerinde genelde psikoloğu ile diyaloglar şeklinde bir ilerleyiş var. Kitap için orta tempolu bir kitap diyebiliriz. Lakin bir noktadan sonra merakınız artmaya başlıyor, yazar hedef oklarını geç çıkardığı için romandaki heyecan dozajı biraz geç artıyor :) Şüpheli listesi ortaya çıkınca kitabı elden bırakmak zor bir hal alıyor zaten.

Kitap olay örgüsü olarak güzel. Başlarda sakin, sonradan heyecan dozu artıyor. Yazım dili olarak rahat okunabilir bir kitap lakin çevirisini çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim :) 

Bu kitapla ilgili bir diğer düşüncem de Jodi Picoult tarzında yazılmış olması.Sevdiğim yazarlardan biri olan Jodi Picoult da tıpkı bu kitapta olduğu gibi karakterlere kendilerine ait bir bölüm verir ve hikaye sırasıyla o karakterler tarafından anlatılır. Olay örgüsü haricinde roman karakterlerinin psikolojik durumlarına da yer verilir. Bu kitapta da öyle bir hava sezdim. Tanıdık bir tat ile karşılaşmak hoşuma gitti :)

Kitapla ilgili tek sevmediğim şey, her şeyin bir anda çözümlenmesi oldu. Suçlunun bulunma evresi biraz daha "kedi-fare oyunu" tarzında olabilirdi. 10 sayfa içerisinde suçlu ortaya çıktı ve olay aydınlandı. Polisiye romanlarında, okuyucunun dikkatini uyanık tutan en önemli şey suçlunun kimliğidir. Biraz daha gizemli olmasını ve çözümlenme sürecinin biraz daha uzun olmasını isterdim :)

Genel olarak beğendiğim ve keyifle okuduğum bir kitap oldu :) Çok ağır olmayan, içerisinde dram da barındıran polisiye romanlardan hoşlanıyorsanız tavsiye ederim.

Keyifli okumalar

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder