23 Eylül 2015 Çarşamba

Gabrielle Zevin - Huysuz Kitapçı Fikry'nin İnanılmaz Hikayesi



Hepinize merhaba! :)

Bugün sizlere isminin hakkını veremeyen fakat yine de keyifle okunabilen bir kitaptan bahsedeceğim "Huysuz Kitapçı Fikry'nin İnanılmaz Hikayesi". Bu kitabı instagramda takip ettiğim bir bloggerın çok beğenmesi sebebiyle merak edip okunacak kitaplar listeme eklemiştim. Bir kitap sitesi indirimi sayesinde de uygun fiyata bulunca alıp okudum. Kitabımızın tanıtım yazısı şu şekilde:

"Karısı Nic'i trafik kazasında kaybetmiş, küçük bir adada sakin bir kitabevi işleten, tekdüze bir hayata sıkışmış bir adamdı A.J. Fikry. Hayatına anlam katan tek şey kitaplarıydı. Ta ki bir gün, sahip olduğu kitabevine küçük bir kız çocuğu bırakılana kadar… 

Maya, gözlerinden zekâ fışkıran sevimli bir kız çocuğu. A.J.'nin hayatına girdiği günden itibaren onu neredeyse bambaşka bir adama dönüştüren bir sihirbaz. A.J., Maya ile birlikte yeniden sevmeye başlıyor; sevilmeyi, gülmeyi, bir başkası için üzülmeyi, ilişkiler için çaba sarf etmeyi yeniden öğreniyor." 

Kitabın tanıtım yazısı kitap konusu hakkında yeterli bilgi içeriyor, kitabın keyfini kaçırmamak için daha fazla detay veremiyorum :) kitap hakkındaki yorumlarıma gelecek olursak, kitabın ismine baktığınızda "vauvv acaba bu kadar inanılmaz nasıl bir hikaye olabilir" diye düşünüp merakla kitaba başlıyorsunuz. Fakat sayfaları çevirip gayet sıradan bir roman okuduğunuzu fark edince ufak bir hayal kırıklığı yaşıyorsunuz. Kitap kötü mü? Hayır değil, hatta ben keyifli buldum. Fakat kitap ismini ve içeriği bağdaştıramadım.

Kitap hakkındaki bir diğer olumsuz eleştirim de karakterlerin hiçbirinin belirtildikleri yaşa uygun davranmamaları. Garip bir eleştiri oldu farkındayım ama tam da söylediğim gibi :) Mesela romanımızın baş karakteri A.J Fikry aslında 40lı yaşlarında biri fakat yazar öyle bir tasvir etmiş ki ben 60lı yaşlarında huysuz bir ihtiyar olarak hayal ettim. Diğer karakterimiz Maya 2 yaşında fakat o da olduğu yaştan büyük davranışlar sergiliyor. Yazar özellikle mi bunu tercih etti bilemiyorum ama bu kitap boyunca dikkatimi çeken ve çok da hoşuma gitmeyen bir detay oldu.

Bu kadar olumsuz eleştiriden sonra bir de hoşuma giden bir detaydan bahsedeyim :) Kitabın sonunda Fikry'nin Maya için hazırladığı bir okuma listesi yer alıyor. Bu benim çok hoşuma gitti açıkçası, hatta bir kaç tane ilgimi çeken kitap da oldu. Güzel düşünülmüş bir ayrıntı olmuş bence.

Sonuç olarak, konu itibari ile sıradan bir kitap. Fakat bir şekilde kendini okutuyor. Benim için orta seviyede bir kitap oldu. Okuyup okumamak konusunda tercih sizin :)

Keyifli okumalar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder