3 Ağustos 2015 Pazartesi

Rick Yancey - 5.Dalga



Biraz gecikmiş bir yazı ile tekrar sizlerleyim. Aslında 5. dalga'yı okuyalı neredeyse 1 hafta oldu ama yazmaya fırsat bulamadım. Blogumu özleyince de kolları sıvayıp yazımı hazırlamaya başladım:)
Hemen kitabımızın konusuna geçelim:


"1.Dalga Dünya Karanlığa Gömüldü
2.Dalga Sadece Şanslı Olanlar Kurtuldu
3.Dalga Sadece Şanssız Olanlar Sağ Kaldı
4.Dalga Tek Bir Kural Geçerliydi: Kimseye Güvenme
5.Dalga Artık Kimse Ne Olacağını Bilmiyor

Uğrunda yaşadığımız her şeyi yok ettiler. Şimdi de uğrunda öleceğimiz şeylerin peşindeler!"


Tanıtım yazısı bu şekilde, ben sizlere biraz daha detay vereyim. Bir gün dünya uzaylı saldırısına uğrar ve bu 1. Dalga olarak adlandırılır, 1.Dalga sonucu dünya karanlığa gömülür: elektronik aletler işlevselliğini kaybeder. Sonrasında 2. Dalga ortaya çıkar. 2.dalga doğal afet olayları sonucu insanların büyük bir kısmını öldürür. 3.dalgada kuşlar aracılığıyla salgın bir hastalık yayılır ve çok az insan hayatta kalır. (4.ve 5. dalga hakkındaki bilgileri ipucu olmasın diye yazamıyorum.) Tüm bu keşmekeşin arasındaysa baş karakterimiz Cassie Sullivan kalır. 3.dalga sonucu annesini, sonra sırasıyla babasını ve kardeşini kaybeden Cassie tek başına hayat mücadelesi vermektedir. 4.dalga sırasında kardeşi toplama kampına götürülen Cassie'nin tek amacı kardeşine verdiği sözü tutabilmektir: Küçük Sammy'i bulmak. Ta ki vurulup yaralanana, Evan tarafından bulunana kadar. Cassie bu yeni tanıdığı yabancıya güvenip güvenmemek arasında bocalarken bir yandan da kardeşini bulmaya çalışır.

Benim yorumlarıma gelecek olursak öncelikle kitabı beğendim. Çünkü uzaylı betimlemesi çok farklı bir şekilde işlenmiş. E.T. filmindeki gibi somut olarak değil de soyut bir açıdan ele alınmış. Romanın baş karakteri Cassie'ye ise bayıldım. Yazar bunu nasıl başardı bilmiyorum ama 16 yaşındaki bi karakteri mükemmel yaratmış ve yansıtmış. Kitapta Cassie haricinde Sammy'nin, Ben Parish'in ve Evan Walker'ın da bakış açısından olaylar anlatılıyor. Romanlarda bu şekilde çoklu anlatımı seven biri olarak bu detayda hoşuma gitti.

Kitap bana göre heyecanlı bir yerde bitti. Kitaptaki olaylar hafızamdan silinmeden ikincisini alıp okumayı planlıyorum. Kitap, sıkı bilimkurgu okurlarını tatmin etmeyebilir fakat benim gibi arada sırada bu türü okumaktan hoşlanıyorsanız beğeneceğinize eminim.

Keyifli okumalar.

2 yorum :

  1. Çok merak ettiğim bir kitap kitaplığımda var ama daha okumadım en kısa zamanda okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha fazla bekletmeden okumalısın bence :) umarım beğenirsin

      Sil