22 Temmuz 2015 Çarşamba

Tess Gerritsen - Diriliş



Tess Gerritsen'ın son kitabı "Diriliş" de okunanlar kervanına eklendi ve size yazılmaya hak kazandı:) Kitabın rizolli&isles karakterlerini barındırdığını duyunca koşa koşa büyük bir mutlulukla almıştım zaten. Zira bu iki karakterin geçtiği kitaplar genelde Tess Gerritsen'ın en sevdiğim kitapları oluyor. Bu kitabı da çok sevdim. Konumuz şöyle:

“Bir daha yaşayabilmek için iki kere ölen benim.” 
Her şey, usta bir avcı olan Leon Gott’un, evinin garajında ölü bulunmasıyla başlar. Dedektif Rizzoli ve Doktor Isles bu esrarengiz ölümün detaylarını araştırdıkça aralarında benzerlikler bulunan diğer vakalara ulaşırlar. Nihayetinde, yaptıkları araştırma onları altı yıl önce bir safari sırasında Afrika’da işlenen turist cinayetlerine kadar götürür. Gözü pek ikilinin, katliamların ardındaki sır perdesini kaldırmak için o lanetli safariden kurtulabilen tek kişiye, Millie Jacobson’a ulaşmaları gerekir. Ancak genç kadın hâlâ tehlikede olduğunu düşünmektedir ve hayatta kalma mücadelesi vererek geçirdiği günleri hatırlamak istemiyordur. Bu yüzden Rizzoli ve Isles için, Millie’yi ikna etmek ve bu sıra dışı cinayetleri aydınlatmak düşündükleri kadar kolay olmayacaktır. 

Tanıtım yazısı, içeriği açıklama açısından yeterli olduğundan ve ben kendimi kaptırıp ipucu vermek istediğimden konu hakkında çok fazla şey yazmayacağım. Olaylar 6 yıl önce Afrika'da ve günümüzde Bostan'da geçiyor. 6 yıl önce Afrika'da yaşananlar Millie isimli karakterin ağzından anlatılıyor. Benim kitapta bayıldığım, çok severek okuduğum kısımlar da bunlar oldu. Tess Gerritsen o kadar güzel ve dozunda betimleme yapıyor ki kitabı okurken zaman zaman o safari gezisinde olmak nasıl olurdu diye düşünmeden edemedim. Ki zaten Tess Gerritsen bu kitabı yazmadan önce bizzat Afrika'ya gitmiş. Kitabı yazmak için araştırma yapmaktan çekinmeyen yazarlara çok saygı duyuyorum. 

Ayrıca kitapta Tess Gerritsen'ın eski kitaplarında geçen bazı olaylara atıflar da var. İlk defa Tess Gerritsen kitabı okuyorsanız "bu bahsettiği olay ne ki" diye düşünebilirsiniz. 

Yine tek solukta okunacak bir Tess Gerritsen kitabı olmuş, Rizzoli&isles karakterlerini barındırması daha da güzel olmuş. Çok yüksek tempolu bir olay örgüsü olmasa da severek ve beğenerek okuduğum bir kitap oldu. Tavsiye ediyorum.

Keyifli okumalar

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder