15 Temmuz 2015 Çarşamba

Wulf Dorn - Şizofren



Ve yine bir Wulf Dorn kitabı ile karşınızdayım :) Yazarın ilk okuduğum kitabı "Psikiyatrist"i çok beğenmiş ve blogumda yorumumu yazmıştım. Bu yazarda cevher var diyerek bir diğer kitabı olan "Şizofren"i aldım. Okudum ve tabi ki beğendim. Konumuza göz atacak olursak:

  "Ne kadar zaman geçtiği önemli değil
Ne kadar değiştiğin önemli değil
Sessizlik seni çıldırtmaya devam edecek
Ve dehşetin soğuk pençesini hissedeceksin

Psikiyatr Jan Forstner başarısız bir evlilikten ve işini kaybettikten sonra doğduğu yer olan Kahlenberg’e geri döner. Yirmi üç yıl önce, küçük kardeşi iz bırakmadan ortadan yok olmuş, hemen ardından babası bir araba kazasında ölmüştür. Kardeşinin başına gelenlerle ilgili belirsizlik ve babasının korkunç kaybı Jan’ın ruhsal durumunu belirler ve onu rahat bırakmaz.
Kâbuslarını geride bırakmayı ve tekrar yaşamaya başlamayı istiyordur, ama klinikteki bir hasta intihar edince, Jan kendisini yirmi üç yıldır gizli kalmış korkunç sırrı açığa çıkaracak olan soruşturmanın içinde bulur…"

Tanıtım yazısından da anlayacağımız üzere baş karakterimiz Jan, kaybedenler kulubünün daimi üyesi niteliğinde. Önce ailesini, sonra işini ve eşini kaybediyor. Artık hayat amacını kaybetmişken, babasının eski iş ortağı kendisiyle iletişime geçip onunla beraber çalışmasını istiyor. Fakat bir şartı var: Jan klinikte psikiyatrist olarak çalıştığı süreçte psikolojik tedavi görecektir. Jan, başka alternatifi olmadığı için teklifi kabul ediyor ve çalışmaya başlıyor. Bir gün işe giderken bir genç kadının intiharına denk geliyor ve kadının, çalıştığı klinikte tedavi görmüş bir hasta olduğunu öğreniyor. Zamanla gelişen olaylar Jan'ı bir bilinmezliğe sürüklüyor. Bir yandan geçmişin hayaletleriyle uğraşan Jan diğer yandan çevresindeki gizemi çözmeye çalışıyor.

Konudan da anlaşılacağı üzere Wulf Dorn merakınızı perçinleyecek bir olay örgüsü yaratıyor. Okurken meraklanıp kitabı elinizden bırakamayacak hale geliyorsunuz. Kitap dilinin çok akıcı ve yalın olması da sürükleyiciliğini arttırır nitelikte. Kitabın sonunda ise Wulf Dorn okuyucuyu ters köşe yapıyor. Kitabın sonlarına doğru her polisiye kitapta yaptığım gibi bir kaç teori ürettim fakat yazarın hayal dünyası benimkinden geniş olduğu için tahminlerim tutmadı. Sürpriz bi son ile karşılaştım:)

Gerilim-polisiye türünün bu güzel örneğini okumanızı öneriyorum. 

Keyifli okumalar:)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder