9 Haziran 2015 Salı

Sebastian Fitzek - Terapi



Son zamanlarda okuduğum en heyecanlı, en elimden bırakamadığım, en merak duygusu uyandıran kitap : Terapi! Bu kitabı okumayı uzun zamandır istiyordum fakat baskısı olmadığından ve satışı tükendiğinden hiçbir yerde bulamamıştım. Ta ki bir gün yeniden baskı yaptığını öğrenene kadar. Hemen kitaptan bir tane edindim. Sınav döneminde olduğumdan okumamak için direndim bir süre ama nafile. Sonunda merakıma yenik düştüm ve enfes bir psikolojik gerilim okudum:) kitabımızın konusu şöyle:


"Kendinizle yüzleşmeye hazır mısınız?

Tanık yok.
12 yaşındaki Josy tanımlanamayan bir hastalığın pençesindedir. Doktor muayenehanesindeki tedavisi sırasında, ardında hiçbir iz bırakmadan ortadan kaybolur. Dört yıl sonra, Josy'nin babası psikiyatrist Viktor Larenz, bu trajediyle başa çıkabilmek için Kuzey Denizi'nde bir adada inzivaya çekilmiştir.

Ceset yok.
Bir gün güzel bir yabancı, ona sürpriz bir ziyarette bulunur. Anna Spiegel olağandışı bir şizofreni türünden muzdariptir: Kitaplarında yarattığı karakterler gerçek hayatta karşısına çıkmaktadır. Son romanında da, tanımlanamayan bir hastalığa sahip küçük bir kızın, ardında hiç iz bırakmadan ortadan kayboluşunu yazmıştır.

Kız nerede?
Anna'nın hayalleri Josy'nin son günlerini anlatıyor olabilir mi? Viktor, istemeden de olsa, kızının kayboluşunun ardındaki sırrı çözmek için, son şansı olarak Anna'yı hastası olarak kabul etmeye razı olur. Ama kısa bir süre sonra, geçmiş su yüzüne çıktıkça, terapi seansları çarpıcı bir şekilde değişir - hem de korkunç sonuçlarla birlikte."

Ünlü bir psikiyatr olan Viktor'un hayatı kızı Josy'nin esrarengiz bir şekilde ortadan kaybolmasıyla paramparça olmuştur. Yıllarca kızı hakkında bir cevap bulabilmeyi umut eden Viktor artık yaşananları kabullenmek için kendisine sunulan röportaj teklifini kabul ederek küçük bir adaya gider. Fakat ona huzur vereceğine inandığı ada kapısını çalıp şizofren olduğunu iddia eden Anna ile bambaşka bir hale bürünür. Anna, kitaplarındaki karakterlerin gerçek hayatta vücut bulduğunu iddia etmektedir. Ve son hikayesindeki kızın hikayesi Josy'nin hikayesiyle birebir örtüşmektedir. Viktor çözülmesi zor bir bulmaca ile karşı karşıyadır: Anna'nın hikayesinin Josy ile bağlantısı nedir?

Hikaye böyle başlıyor. Kızını kaybetmiş bir babanın yıllar sonra bir ipucuna rastlaması ve bunu takip etmesi. Kitabın ilk sayfaları biraz karman çorman geldi açıkçası. Fakat sonradan bir açıldı ki sormayın, bi baktım kitap bitmiş:) yazarın anlatımı çok sade ama aynı zamanda merak uyandırıcı.Nolacak merakıyla sayfaları çevirirken şaşkınlıkla kitabı bitirdiğinizi fark ediyorsunuz. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim; eğer sizde benim gibi psikolojik gerilim sevenlerden ve bu tarzdaki kitapları ve filmleri takip eden biriyseniz olayı tahmin edebiliyorsunuz. Yine de bu, kitabın heyecan uyandırmasına engel olmuyor.

Son sayfasına kadar soluksuz okuduğum ve 1 günde bitirdiğim güzel bir kitaptı. Psikolojik gerilim seviyorsanız şiddetle tavsiye ediyorum.

Keyifli okumalar.

5 yorum :

  1. Bu kitabi şuan bitirdim ve sonunu tam olarak anlayamadım. Hemen internete sarılıp yoruara bakayim dedim ama sadece kitabin konusundan bahsedilmiş. Anna gerçekten kim ? Doktor roth ' bunu yapacagina dair onun babasina soz vermisti' derken ne demek istedi ? Kafam cidden karişik

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bu soruyu cevaplamak için çok mu geç bilmiyorum ama sana yardım edeceğim. Kitabı bugün bitirdim ve harika bir eser olduğunu söylemek ZORUNDAYIM
    Anna Viktor Larenzin psikatristi. Dr Roth “onun babasına söz verdim” dediğinde josy den bahsediyordu. Josy yi tedavi edeceğinden

    YanıtlaSil
  3. Anna victorun hayalindeki psikatristi değilmi yani viktor hayalinde anna diye birini oluşturuyor ve anna onu tedavi ediyor. Yani ben böyle anladım yanlışsa düzeltirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  4. Bide kafama takılan diğer soru kız yani josy doktor roth nerden tanıyo yani doktor ıslık çalınca kız buna el sallyodu ve ispanyolca bişeyler söylüyodu Bunuda açıklarsan sevinirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Anna Victorun ta kendisi. Yani adam bildiyiniz şizofren ve 4 sene boyunca ilaçlar yüzünden kızının nasıl öldüyünü ve neler olduğunu bilemiyor. Ama dr.Roth ilaçları kesdikden sora Victor her şeyi hatırlamaya başlar ve kendi içinde basdırdığı duyguları, gerçekleri Anna sayesinde görmeye başlar. Çünkü en sonda Victor Annaya bakar ve şöyle der: Sen aslında bensin. Yani şizofren hastalarında sık-sık görünen bi şey olmayan varlıkları kendileri gibi görmek. Ve sonda Roth Josy nasıl nerden tanıyor diye soruyosanız şöyle bi durum var ortada. Victor en sonda kızının ölmediyini Rothun kulağına söyler ve yarım yıl yani 6 ay Roth neyin ne olduğunu öyrenmeye çalışır ve İsabelin (Victorun karısı) kızıyla geri geldiyini öyrenir, her halde o şekilde tanışır.

    YanıtlaSil