5 Nisan 2015 Pazar

Sarah Jio - Mart Menekşeleri



Herkesin çoktan okuyup bitirdiği Sarah Jio kitaplarına ben daha yeni başladım. Ve başlangıcı da "Mart Menekşeleri" ile yaptım. Bloga bakınca da anlaşıldığı üzere genel olarak polisiye/gerilim ağırlıklı okuyorum. Ama böyle dram/aşk konulu kitaplar da hoşuma gitmiyor değil :) Bu kitaplar ilk çıktığında öylesine popüler olmuştu ki alıp okuyasım gelmemişti. Fazla popüler şeyler bende itici bir etki yaratıyor sanırım. Ama arkadaşımın elinde de bu kitabı görünce dayanamayıp başladım ve 1 günde bitirdim. Hemen yorumlara geçiyorum.

Kitabın arka kapağı bize konu ile ilgili fazlasıyla ipucu veriyor zaten:

"Gerçek aşkı yaşadığına inanan ünlü yazar Emily Wilson, kocasının başka bir kadını ona tercih ettiğini öğrenince, hayal kırıklığına uğrar. Tüm bu olanlara rağmen yine de tek bir damla gözyaşı dökmez. 

Büyük yengesi Bee, Mart ayını Bainbridge Adası’nda geçirmesi için onu davet eder. Emily ruhunda açılan yaraların iyileşmesi umuduyla, bu teklifi kabul eder. 
Adanın mistik havasıyla huzuru yakalamaya çalışan Emily, 1943 yılında yazılmış kırmızı kadife kaplı bir günlük bulur. Bu günlük onu geçmişin tozlu sayfalarına hapsolan gerçek bir aşk hikâyesine ve altmış yıllık bir aile sırrına götürecektir."

   Kitap geçmişle şimdiki zaman arasında kurulan bir köprüyü anlatıyor aslında. Emily bulduğu günlük ile sırlarla dolu aile geçmişinin kapısını aralıyor. Bu sırada da Jack ile tanışıyor. Bir yandan duygu karmaşıklığı bir yandan geçmişe duyduğu merak ile bulduğu ipuçlarını birleştirerek olayı çözümlüyor. Ama şunu söylemek gerekir ki kitabın yarısından sonra olayı çözüyorsunuz zaten :) En azından ben sonunu genel olarak tahmin ettim.

 Kitaptaki karakterler ne çok derin ne çok yüzeysel anlatılmış. Üslup güzel ve sade. Bu da kitabı fazlasıyla akıcı kılıyor. Emily'nin arkadaşı Annabelle karakterine de bayıldım. Günlük kısımları ise kitapta büyük keyifle okuduğum kısımlardı. 

Sonuç olarak beğendiğim bir kitap oldu.  Aslına bakarsanız tam da bir ağacın altında ya da plajda deniz kokusu eşliğinde okunacak kitaplardan. Tam bir keyif kitabı :) 

Yeni kitaplarla görüşmek dileğiyle... :) 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder